2009. október 26., hétfő

Jeruzsálemről álmodom

Ez itt balra TEL-AVIV












Még most is napok mulva
Izráelről álmodom....Az elmúlt éjjel is álmomban újra Jeruzsálemben jártam.Aztán mikor felébredtem...hát a Hargitán vagyok!
Napközben a gondolataimat is át,meg átszövi a sok csodálatos élmény,amiben részem volt.
Kicsi gyerekként a szüleimtől,nagyszüleimtől sokat hallottam a bibliai tájakról,bibliai történetekről.Mennyire élveztem hallgatni ezeket! Tudtam,hogy mindezek igaz történetek,,nem mesék!
Most,hogy azon a földön jártam, egy kimondhatatlan érzés járta át egész bensőmet.Azt a vidéket járni,azt a földet taposni,amit Ábrahám 4000 évvel ezelőtt ,Ruth es Naómi,Dávid király. Aztán az én drága Mesterem Jézus Krisztus itt élt 2000 évvel ezelőtt.
Izráel csodálatos ország.A Földközi tenger keleti partvidékén terül el.

Tel-Aviv az a reptér,ahova érkeznek a nemzetközi járatok.Mi is itt szálltunk le kb.3 és fél órás repülés után.(Budapesten szálltunk fel)Ott már várt ránk az ÖTK (Ökumenikus Tanulmányi központ) által bérelt autóbusz.Magyarországi idegenvezetőnk Gimesi Zsuzsa (lelkésznő)volt.Ő szervezte meg ez utat és ő volt ez utunknak lelki vezetője is.Tel-Avivban egy másik idegenvezetőt is kaptunk,aki zsidó nemzetiségü,de magyarul nagyon jól beszélt.3 éves korában került ki a szüleivel Izráelbe.
TEL_AVIV Jaffával egybeépült kereskedelmi központ.JAFFA a világ legrégibb városa.Itt szólt az Úr Jónáshoz,hogy menjen el Ninivébe.Tel-Aviv ez a metropolisz elég fiatal város,mert 1909-ig nem is létezett.Amikor a múzeumot és az Egyetemet kezdték épiteni,akkor találtak rá az ásatások során a filiszteusok városára.

2 megjegyzés:

Salomé írta...

Koszonom a beszamolot, erdekes es feledhetetlen lehetett. Puszilom Annuska nenieket. Adinaek

Módi Noémi írta...

Nagyon szép lehetett...egyszer én is szeretnék elmenni...:)
Puszi!