2010. július 1., csütörtök

Öcsém virágos udvara


Van nekem egy húgom és egy öcsém.Hárman vagyunk testvérek.Nagyon szeretjük egymást.
Visszaemlékezve a gyerekkoromra,húgom és én csak egyszer kaptunk össze valami ruhadarab miatt,de hamar megbékéltünk.Évi a húgom annyira szeretett,hogy amikor anyukám kezében ott volt a vessző,azt kérte,hogy őt üsse az anyukám,ne engem.
Ne bántsa a testvéremet !-mind csak ezt mondogatta...
Az öcsém Dániel 9 évvel kisebb,mint én.Olyan nagyon tudott szeretni már ötévesen,hogy ha valami csinyt elkövettünk ő sohasem árult el minket.Akárhogy faggatta édesanyám őt ,nem volt képes kihúzni belőle egy szót sem.Kevés ilyen kisgyermekkel találkoztam életem során.
Aztán ahogy telt az idő,felnőttünk öcsém nagyon szeretett napi munkája mellett fúrni,faragni.Csillárokat,fatányérokat,függönytartókat készitett.Sok-sok órát napot töltött el az apró faragásokkal (pld.csillárt diszitő láncfüzért fából ),de ha kértem adta azt a darabot amire vágytam.Mai napig az egyik legmegbecsültebb darab amit ő készitett az a hatrekeszes varródoboz,amit minden új költözési helyünkre vittem magammal,mert minden ami a varráshoz kellett ,elfért benne.Hálával gondoltam mindig igy az öcsémre.Volt még szivemben egy vágy.Bárcsak eljönne az az idő,amikor a jó Pásztor visszahozza őt az atyai házhoz.Nem került ő messzire el,de mégsem volt az akolban.És eljött ez az idő is,hála az Úrnak.Feleségének a betegsége ,Lajos vőnknek az odafigyelése,lelki támogatása ezt munkálta benne.Tavaly pedig az öcsém kedves társa, Manci az Úrhoz költözött.És Dániel egyedül maradt.....,mármint a saját otthonában.Van neki 3 szép lánya,de már azok is kirepültek a fészekből.És az a ház ahol a szüleim laktak, s most meg az öcsém lakik, nem úgy néz ki,mint ami el van hanyagolva.Dániel nagyon szereti a virágokat,szereti a rendet.Gyönyörü az otthona.
És most is gondol másokra.
Mig ott voltunk Zilahon,majdnem minden nap elsétált a férjemmel a piacra, ahol Eunika lánya dolgozik . Palacsintáztak,teáztak együtt és jól elbeszélgettek.Sőt még missziós útakra is elvitte a férjemet.Igen,engem is elvitt a szülőfalumba meglátogatni a még életben levő rokonaimat.Holnap erről is egy néhány sorban irni fogok..
Szóval sokkal tartozom az Úrnak a testvéreimért,a családomért,a meghallgatott imádságokért.
Köszönöm Uram !


14 megjegyzés:

V. Anna írta...

Hát megkönnyeztem ezt a bejegyzést, mert nagyon közel áll a szívemhez ez a család.
Én is emlékszem Dániel bácsi készítményeire...Nekünk egy csodálatos kis templom makettünk volt, már nem tudom hova lett, sajnos, pedig olyan gyönyörű és pontosan kimunkált volt...

iri írta...

Mar vagytalak olvasni kedves Anna!Ugy szeretem olvasni az ilyen bejegyzeseket.Koszonom.

Zsuzsa írta...

Nagyon örülök, hogy ilyen szépet olvashattam. Gyönyörű szép az udvar!

Zambo Dalma írta...

KOszonom a bejegyzest. batoritas hogy kitartsak a ket ocsemert valo konyorgesben,akik ugyancsak eltavolodtak az Urtol(ok tertek meg eloszor,en altaluk tertem meg).

OLGA írta...

Gyönyörü az udvar..
ás még szebb a testvéri szeretett...
köszönöm a beszámolót!

meli es csaba írta...

de jo hogy ezeket leirta Annuska neni

eunika_balog írta...

vegig potyognak a konyeim mikor az udvart lattom ,hogy szerete anyum is a viragokat es sokat nem is elvezte de neki mar jobb ott ahol van ott minden szebb mint itt a foldon:)hogy apum nagyon sokat valtozott az biztos es ennek nagyon orulunk mert kozelebb is kerultunk amiotta anyuka nincs.Holnap jonnek Evi neniek es ok is apumal lesznek egy ket napot mar nagyon varjuk oket is:)

Budai Evódia írta...

az egyik testvére kivédte édesanyámat, a másik nem árulta el...minden elsőszülöttnek ilyen jó? Efraimra gondolok:) Ott Ernő nem árulta el, én meg megpróbáltam kivédni. remélem Efraim is így emlékszik rá:):)

Névtelen írta...

Annuska néni tessek gyakrabban írni,NAGYON hiányoznak az írásai.

gabriella írta...

nagyon szép a kert.Üdvözlöm Ernőbácsit.jó lenne már találkozni

EVI írta...

Várom ám a mocsolyai beszámolót!

gabriella írta...

nagyon várom az újabb bejegyzést.

Névtelen írta...

Draga annuska neni!
Hagytam egy uzenetet Annuska neni hi5 azonositojara, sajnos nem talaltam helyes email cimet!
Szeretettel,
Marti(Bolon)

Névtelen írta...

Veress testvérünket köszöntjük a 65.
születésnapja alkalmából, még ha egy kicsit későn is.

- "BOLDOG AZ A KIT TE KIVÁLASZTASZ ÉS MAGADHOZ FOGADSZ, HOGY LAKOZZÉK A TE TORNÁCAIDBAN, HADD TELJESEDJÜNK MEG TE HÁZADNAK JAVAIVAL, A TE TEMPLOMODNAK SZENTSÉGÉVEL"-

Zsoltárok 65.5

Tőtős János és Erzsébet